Rinocéroszpulykatevezsiráf

Hogy miért ez? Mert sok állatságot hordok össze, ami néha fáj, mint egy rinocéroszrúgás, gusztustalan, mint a pulyka csőréről lelógó izé, olykor púp mások hátán, de az is lehet, hogy kiemelkedik a tömegből, ahogy a zsiráf teszi...:D Mindenesetre sokszor nagyon tud fájni

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Bürokratizálódás - a második felvonás

2011.10.06. 16:30 rinoceroszpulykatevezsiraf

Ma vagy nagyon mázlista vagyok, vagy csak kezd beérni Magyarország. A délelőttöt a Munkaügyi Központ győri kirendeltségén kezdtem. Amikor elindultam, volt egy olyan érzésem, hogy az illető személy, akit keresek, nem lesz bent. Bejött...máshoz küldtek. Természetesen sorszámhúzogatással indult a kirándulás. Néha komolyan elgondolkodom azon, hogy tetemesebb mennyiségű kaját-piát, olvasnivalót és társasjátékot vigyek magammal, ha ügyeket intézni megyek. Az első emeletre küldtek, ahol körbenézve hatalmas tömeg volt. Ha csak az itt tartózkodók lázadnának fel, India teljes lakosságát ki lehetne iktatni. De alig vártam néhány percet, és már sorra is kerültem. Elmondtam, hogy mire van szükségem (egy igazolás az előző munkahelyekről). A hölgy kissé értetlenül nézett, a Központ ugyanis nem tud kiállítani olyan okmányt, amin a korábbi munkaviszonyokat feltüntetik. Aztán előkotort valamit a papírjaim közül, és azt másolta le. Gondoltam, ha már bent vagyok, megkérdezem, hogy szükségem van-e valami speckó okmányra, amit esetleg elfelejtettem volna, vagy amiről nem tájékoztattak, de a hölgynek gőze sem volt róla. Hát ezen nem lepődtem meg.

Folytattam utamat a társadalombiztosítóhoz, ahol mindössze egy nyomtatványra volt szükségem, mivel a jövőben szeretném megszüntetni magyarországi társadalombiztosításomat. Ismét sorszám, ismét várakozás. Szerencsére itt is alig pár percet. Egyébként a magyar bürokratikus intézmények közül a tb-nél szereztem eddig a legtöbb pozitív tapasztalatot (a sorban leghátul az okmányiroda kullog, de erről majd máskor): itt ugyanis a portán beérve még a biztonsági őrök is alaposan fel vannak készítve arra, hogy mi hogyan működik. Például múltkor az európai egészségbiztosítási kártya kiváltásánál még ki sem mondtam, mit szeretnék, már bele is nyomta a bácsi a formanyomtatványt a kezembe. És az ügyintézők is készségesen segítenek, ráadásul eddig minden kérdésemre pontosan tudták a választ (mondjuk nem is voltak túl bonyolult kérdéseim). 

Ma csupán a közlekedéssel voltak gondjaim. Az emberek sokszor elfelejtik, hogy az index irányjelzésre való, és egyesek még mindig azt gondolják, hogy a parkoláshoz elegendő, ha az út széli padkára felhajtanak, akadályozva ezzel a gyalogosokat, az autósokat és a csatornarendszerből felmászni készülő patkányokat. Na ilyenkor szívesen megmutatnám nekik, hogy pár perc alatt milyen hatást fejt ki a bőrre a fa testápoló. 

Szólj hozzá!

Címkék: bürokrácia ügyintézés

A bejegyzés trackback címe:

https://rinoceroszpulykatevezsiraf.blog.hu/api/trackback/id/tr523282946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása